MAIN

MAIN
klik here

Cucur udang ala prasekolah

Projek untuk tema makanan kali ini murid diajar cara menyediakan cucur udang.

Bahan-bahan yang diperlukan seperti diatas.
Kemudian murid diajar cara membuang kulit udang
Ramai diantara budak-budak ni takut untuk memegang udang tu...geli , was-was takut macam-macam lagi.
Diaorang ni memang tak pernah pegang udang...Yang tengah tu Amir..tengok udang pun dia takut.
Masukkan air dalam tepung
Lepastu masukkan bawang dengan cara beramai-ramai.
Masukkan pula daun kucai secara beramai-ramai juga.

Tunjukcara menggoreng cikgu la plak yg ajarkan.

Ada yang teringin nak mencuba...masa ni cikgu ambil pic...jadi PPM la yang tunjukcara pula. Cikgu dia mengelat takut terpercik minyak.
Wah cucur diaorang dah menjadi ...semua orang dapat rasa cucur yang dibuat oleh budak pra ni termasuklah guru-guru sekolah dan juga pekerja..

Pengalaman murid buat cucur udang memang menyeronokkan , terutamanya mereka dapat belajar mengopek kulit udang dan tahu tentang khasiat cucur udang.


Tiada ulasan:

Cucur udang ala prasekolah

Projek untuk tema makanan kali ini murid diajar cara menyediakan cucur udang.

Bahan-bahan yang diperlukan seperti diatas.
Kemudian murid diajar cara membuang kulit udang
Ramai diantara budak-budak ni takut untuk memegang udang tu...geli , was-was takut macam-macam lagi.
Diaorang ni memang tak pernah pegang udang...Yang tengah tu Amir..tengok udang pun dia takut.
Masukkan air dalam tepung
Lepastu masukkan bawang dengan cara beramai-ramai.
Masukkan pula daun kucai secara beramai-ramai juga.

Tunjukcara menggoreng cikgu la plak yg ajarkan.

Ada yang teringin nak mencuba...masa ni cikgu ambil pic...jadi PPM la yang tunjukcara pula. Cikgu dia mengelat takut terpercik minyak.
Wah cucur diaorang dah menjadi ...semua orang dapat rasa cucur yang dibuat oleh budak pra ni termasuklah guru-guru sekolah dan juga pekerja..

Pengalaman murid buat cucur udang memang menyeronokkan , terutamanya mereka dapat belajar mengopek kulit udang dan tahu tentang khasiat cucur udang.