TEMA KENDERAAN DI UDARA

Aktiviti bertemakan kenderaan di udara yang cuba di highlightkan minggu ialah aktiviti sains(kognitif) . Murid-murid membuat andaian kelajuan dan anggaran roket kertas yang telah mereka bina.
Murid cuba mengukur jarak roket mereka dengan rakan yang lain.


Siapa punya yang tergolek tu...Get ready to fly yeah.........
Satu , dua , tiga terbangkan roket tu dan tengok siapa punya paling jauh. Murid diminta membuat andaian dan anggaran kelajuan dan sejauhmana roket mereka boleh pergi sebelum roket itu diterbangkan. Murid diminta nyatakan samaada andaian dan anggaran mereka tepat ataupun tidak.
Cepatla cikgu bila nak ke padang? Si Husin ni memang dah tak sabar. Jom kita pergi ye.....

Ini saya punya kata Piraveen.
Ini Anis punya , tengok tu macam bukan roket...apa-apa je la.
Inilah roket-roket yang telah dihasilkan oleh murid. Mereka ni sebenarnya tak sabar untuk keluar ke padang untuk bermain bersama roket mereka.

Murid-murid membuat origami roket kertas. Rakan yang tahu cara melipat kertas diminta oleh guru untuk membantu rakannya yang lain.

Tiada ulasan:

TEMA KENDERAAN DI UDARA

Aktiviti bertemakan kenderaan di udara yang cuba di highlightkan minggu ialah aktiviti sains(kognitif) . Murid-murid membuat andaian kelajuan dan anggaran roket kertas yang telah mereka bina.
Murid cuba mengukur jarak roket mereka dengan rakan yang lain.


Siapa punya yang tergolek tu...Get ready to fly yeah.........
Satu , dua , tiga terbangkan roket tu dan tengok siapa punya paling jauh. Murid diminta membuat andaian dan anggaran kelajuan dan sejauhmana roket mereka boleh pergi sebelum roket itu diterbangkan. Murid diminta nyatakan samaada andaian dan anggaran mereka tepat ataupun tidak.
Cepatla cikgu bila nak ke padang? Si Husin ni memang dah tak sabar. Jom kita pergi ye.....

Ini saya punya kata Piraveen.
Ini Anis punya , tengok tu macam bukan roket...apa-apa je la.
Inilah roket-roket yang telah dihasilkan oleh murid. Mereka ni sebenarnya tak sabar untuk keluar ke padang untuk bermain bersama roket mereka.

Murid-murid membuat origami roket kertas. Rakan yang tahu cara melipat kertas diminta oleh guru untuk membantu rakannya yang lain.